Like A good day to Die Hard

A good day to Die Hard

Release date: Valentijnsdag 2013

Lengte van de film: 98 minuten

Verhaallijn: John McClane heeft kids, en eentje zit in de penarie in Moskou. Aangezien John niks van zijn eigen zoon weet komt hij er ook een beetje laat achter dat Jack (zijn zoon dus) gewoon netjes voor de CIA werkt. Laat het ook nog eens het geval zijn dat Jack in de voetsporen van zijn pa treedt en maximaal de wereld probeert te redden. Sommige families hebben het gewoon zwaar. Natuurlijk laat John het Jack niet alleen opknappen en helpt een handje mee de nucleaire wapens te ontmantelen.

Filmstudio: Twentieth Century Fox Film Corporation

Acteurs: ,

6.3

6.5

7.1

6.8

6.7
6.7/10

no ratings yet

• Goed gecoördineerde actie
• Europa wordt erin betrokken
• Acteerprestaties van Willis en Courtney

• Bij sommige actie scenes moet je lachen, en dat is niet de bedoeling
• Uitgemolken concept
• Sommige actie scenes erg voorspelbaar
• CGI afgeraffeld

Bruce Willis is het levende bewijs van de succesvolle sequels met zijn Die Hard films. In de eerste Die Hard had deze man nog gewoon haar. Serieus. Ik wist niet goed wat ik moest verwachten van John McClane in dit deel van Die Hard. Waren in de vorige Die Hard films vijanden nog Duitsers, kapers, [...]

0
Posted 24/06/2013 by

Bruce Willis is het levende bewijs van de succesvolle sequels met zijn Die Hard films. In de eerste Die Hard had deze man nog gewoon haar. Serieus. Ik wist niet goed wat ik moest verwachten van John McClane in dit deel van Die Hard. Waren in de vorige Die Hard films vijanden nog Duitsers, kapers, gijzelnemers, maffia en de meest succesvolle hackers en IT specialisten blijft er weinig over zou je denken. Nu zijn het een soort ex-paramilitaire organisatie die het op de nucleaire wapens heeft voorzien. Goede ingrediënten voor een dosis actie dus.

Een goede cast naast Bruce Willis, Jai Courtney is een positieve verrassing in dit geheel. Ja dat is een man, ik moest ook even 2x nadenken toen ik die naam zag. Maar verder niks negatiefs, het is wel een baas in deze film. Jai is een onvervalste Aussi bekend van Jack Reacher (de bad-guy) en van Spartacus: Blood and Sand. In Spartacus speelde hij de beste vriend van de echte Spartacus (Andy Whitfield) Hij bleef hierna goede vrienden met Andy Whitfield tot de dag van zijn dood in 2011. Jai Courtney is een van de betere up-and-coming acteurs, hij heeft zich tot nu toe aardig geprofileerd als allround Action Hero.

De actie in A good day to Die Hard is onvervalst en met de hoogste ambitie geprobeerd te verfilmen

De actie in A good day to Die Hard is onvervalst en met de hoogste ambitie geprobeerd te verfilmen. Helaas lukt dit niet altijd, een helikopter stort neer en schuift nog even door waarbij je duidelijk een aantal neppe elementen kan herkennen. Dit neem je voor lief omdat er ondertussen wel iets ontploft.

Al met al een vermakelijke film die lekker wegkijkt. Ik ben het niet eens met het IMDB cijfer onder de 6. Maar dit zal te maken hebben gehad met de filmtechnieken en de wel erg veel gebruikte CGI waardoor het niet altijd even kwalitatief overkomt. Wat verwacht je ook van een zoveelste Die Hard film, je weet dat je actie kan verwachten met een hoop ontploffingen en geen inhoudelijk intelligent verantwoorde dialogen, maar dat wilde ik ook niet zien. Absoluut een avondje op de bank met je maten waard, wel een biertje bij drinken.