Star Trek Into Darkness

Star-Trek-Into-Darkness
Star-Trek-Into-Darkness
Star-Trek-Into-Darkness

Release date: 6 Juni 2013

Lengte van de film: 132 minuten

Verhaallijn: De U.S.S: Enterprise wordt met haar bemanning voor de zware taak gezet de intergalactische crimineel Khan (Cumberbatch) op te sporen en te vernietigen. Deze missie druist direct al tegen het hun gevoel in aangezien een rechter over een lot zou moeten bepalen. Wanneer Kahn word gevonden en zijn executie niet ver weg lijkt vinden er verrassende wendingen plaats, de echte dreiging kan wel eens uit een hoek komen waar niemand dit had verwacht.

Filmstudio: Paramount Pictures, Skydance Productions, Bad Robot

Acteurs: , , , , , , , , , ,

8.2

7.8

8.3

7.9

8.1
8.1/10

• Zeer goede CGI
• Niet meer alleen voor de trekkies
• Acteerprestaties en cast
• Geluid/muziek

• Soms wel wat kennis van Star Strek nodig om het goed te volgen
• Her en der wat onlogische beslissingen in de scenes door de karakters

Star Trek is allang niet meer voor alleen de trekkies. Hollywood heeft het Sci-Fi genre omarmd en er zal geen Star Trek film de final editing room verlaten zonder de maximale inspanning van het CGI en special effects team. En wat zijn wij daar bijzonder blij mee. Het is lastig om een goede film neer [...]

0
Posted 30/06/2013 by

Star Trek is allang niet meer voor alleen de trekkies. Hollywood heeft het Sci-Fi genre omarmd en er zal geen Star Trek film de final editing room verlaten zonder de maximale inspanning van het CGI en special effects team. En wat zijn wij daar bijzonder blij mee.

Het is lastig om een goede film neer te zetten waarbij in vrijwel elke scene een bluescreen als achtergrond fungeert. In deze situaties wordt het maximale van de prestaties van de acteurs en actrices gevraagd. Deze jonge cast kan hier gelukkig goed mee uit de voeten. Wij hebben de 3D uitvoering in de bioscoop gezien, en wij zijn niet teleurgesteld.

gelijk de kijker vastpakken en niet meer loslaten, en dat deed Star Trek Into Darkness, de volle 132 minuten.

Allereerst moet ik vertellen dat ik al fan was van Star Trek toen Jean-Luc Picard nog captain was van de U.S.S. Enterprise in The Next Generation. Nadat ik deze serie helemaal heb gezien had ben ik doorgegaan met Star Trek Voyager (Captain Janeway). Het Star Trek virus zit er bij mij dus goed in. In de allereerste scene van Star Trek Into Darkness wordt er een planeet getoond, een zogenaamde M-Klasse planeet staat er in de ondertiteling. Ik moet mij zo erg inhouden om al mijn buren in de bios direct te vertellen dat een M-Klasse planeet een planeet betreft die dezelfde leefomgeving als planeet aarde erop nahoudt. Je weet wel, zwaartekracht, stikstof en zuurstof. Voordat ik hier de kans toe krijg is er direct al actie, bam, en zo hoort dat in het Star Trek genre, gelijk de kijker vastpakken en niet meer loslaten, en dat deed Star Trek Into Darkness, de volle 132 minuten.

In Star Trek Into Darkness zien wij voornamelijk dezelfde cast als in de vorige Star Trek film, The Future Begins. Chris Pine speelt Captain James T. Kirk en Zachary Quinto mogen wij weer verwelkomen als Spock. Daarnaast zijn Uhura (Zoe Saldana), Bones (Karl Urban), Scotty (Simon Pegg) en Sulu (John Cho) weer van de partij. De not one and only bad guy in de Star Trek film is Benedict Cumberbatch, en wat doet deze Sherlock Holmes het goed in deze film. Hij is een van mijn favoriete acteurs van het moment, deze Britse acteur is momenteel ook van de partij in de hitserie Sherlock, hier heeft Budg in het verleden als eens een review over geschreven. Ook in Star Trek Into Darkness stelt hij niet teleur, hij speelt de sterren van de hemel en is een plezier om naar te kijken.

De regisseur is J.J. Abrams, welbekend van o.a. de vorige Star Trek film, Mission Impossible Ghost Protocol,  Cloverfield, Super 8 en een hoop series als Fringe, Person of Interest, Alcatraz en Lost. Hij is de man for the job and he delivers. Hij heeft goede contacten met de afdeling special effects en CGI en dat is duidelijk te zien in deze film. Deze elementen in de Star Trek Into Darkness zijn van uitstekende kwaliteit en voor de Star Trek fan absoluut geen teleurstelling.

De hedendaagse film technieken en special effects worden tot hun limiet gebruikt in deze film en dit maakt mij alleen nog maar nieuwsgieriger naar de Sci Fi films in nabije toekomst. Een ding is zeker, Star Trek Into Darkness is een fantastische ambassadeur voor dit gerne.

Mijn advies, houd je van dit genre, ga hier absoluut naar toe. Bekijk deze film in de bioscoop voor de enige echte ervaring van groot scherm en overdonderend geluid. Ben je niet bijzonder enthousiast over Star Trek maar kan je een goede Sci Fi film wel waarderen? Star Trek Into Darkness zal je niet teleurstellen!

Trailer Star Trek Into Darkness