The Hangover 3

the-hangover-3
the-hangover-3
the-hangover-3

Release date: 30 Mei 2013

Lengte van de film: 100 minuten

Verhaallijn: Omdat zijn omgeving heeft besloten om Alan (Zach Galifianakis) in een tehuis te stoppen wordt er een roadtrip georganiseerd om hem daar te krijgen. Tijdens deze reis wordt 'The Wolf Pack' aangevallen door een gangster (John Goodman) die mot heeft met de welbekende Mr. Chow. Omdat Alan al die tijd contact heeft gehouden met Chow toen hij in de bak zat is hij volgens de gangster het enigste aanknopingspunt.

Filmstudio: Green Hat Films, Legendary Pictures

Acteurs: , , , , , , , ,

6.5

6.6

6.8

6.7

6.7
6.7/10

• Weer terug naar Las Vegas
• Lastig om nog vernieuwend te blijven met een 3 achter de filmtitel, maar toch voldoende gelukt
• Mr. Chow & John Goodman

• Er zit maar weinig chemie tussen Zach Galifinakas en Bradley Cooper wat in de eerste film wel royaal aanwezig was
• Voorspelbaar

Wie zit nou te wachten op The Hangover Part 3. Iedereen! Wanneer je naar een deel 3 van een filmreeks zal gaan weet je nooit zeker wat je zult aantreffen. Is het voorspelbare verhaal van 1 of 2 doorgesijpeld naar deel 3 en zal je onherroepelijk teleurgesteld worden of zal het verhaal een twist hebben [...]

1
Posted 08/07/2013 by

Wie zit nou te wachten op The Hangover Part 3. Iedereen! Wanneer je naar een deel 3 van een filmreeks zal gaan weet je nooit zeker wat je zult aantreffen. Is het voorspelbare verhaal van 1 of 2 doorgesijpeld naar deel 3 en zal je onherroepelijk teleurgesteld worden of zal het verhaal een twist hebben gekregen waarbij je positief verrast wordt? In het geval van The Hangover 3 eigenlijk geen van beiden.

The Hangover films hebben zich bewezen als komedie reeks van niveau. Goede schrijvers en acteurs nemen de 100 minuten komedie zeer serieus en laten ons elk minuut een lach produceren waarbij er altijd een paar mensen in de bios overgaan tot een schaterlach. Dan weet je dat je bij een leuke film zit. Na 10-15 minuten kijken, net na de introductie van John Goodman als badguy lijkt ook deel 3 van The Hangover te zijn geslaagd.

De acteurs in The Hangover moeten elke The Hangover film een bepaald personage overbrengen die de kijker al kent uit de eerdere films. Aangezien de acteurs ook niet stil hebben gezeten en bezig zijn geweest met andere producties, moeten ze zich weer inleven in hun eerder tot leven gebrachte personage. In het geval van Bradley Cooper lijkt er wel wat veranderd. Hij is minder gedurfd, doet minder gekke dingen en is gewoon een beetje een watje geworden. Op zich niet erg, maar het valt zo erg op. Alan (Galifinakas) is juist dezelfde mafkees die vanuit zijn point-of-view het juiste doet en zich van geen kwaad bewust is.

Je kunt zijn personage ‘Marshall’ misschien zelfs wel een beetje identificeren als de evil-twin van Walter Sobchak in The Big Lebowski.

Een goede keus van de casting is John Goodman. Ook al is hij een badguy, je gaat toch een beetje van hem houden. Je kunt zijn personage ‘Marshall’ misschien zelfs wel een beetje identificeren als de evil-twin van Walter Sobchak in The Big Lebowski. Marshall zit in de film achter Mr. Chow aan. Chow heeft zich weer eens in de nesten gewerkt en is naar Mexico gevlucht. Hij heeft nog contact gehouden met Alan toen hij in de gevangenis zat en hier is Marshall achter gekomen.

Alles gaat redelijk volgens het achterlijke plan en lijkt zowaar te gaan lukken

Aangezien Chow goed is in zich onvindbaar maken wordt Alan door Marshall opgedragen Chow aan hem uit te leveren. Hierbij krijgt Alan noodgedwongen hulp van zijn vrienden oftewel The Wolf Pack. Alles gaat redelijk volgens het achterlijke plan en lijkt zowaar te gaan lukken, totdat er een plottwist wordt geïntroduceerd waardoor The Wolf Pack opnieuw Las Vegas onveilig zal moeten maken.

Een bijzonder leuke film die een waardige opvolger/afsluiter genoemd kan worden in deze reeks van komediefilms. Let vooral op de doorgewinterde prestaties van John Goodman, Ken Jeong en de zeer humoristische nieuwkomer Melissa McCarthy die met hun talent de film alsnog naar een hoger niveau tilt en zeer de moeite waard maakt.

Trailer van The Hangover Part III