The Wolf of Wall Street

Recensie Wolf of Wall Street Budg.nl
Recensie Wolf of Wall Street Budg.nl
Recensie Wolf of Wall Street Budg.nl

Release date: 9 Januari 2014

Lengte van de film: 180 minuten

Verhaallijn: Gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Jordan Belfort. Een slimme aandelenhandelaar die het niet zo nauw neemt met de wet. Hij wil rijk worden en is goed op weg. Het is duidelijk dat zijn manier van werken gepaard gaat met misdaad, fraude en een hoop gedupeerde mensen. Dit kan niet lang goed gaan.

Filmstudio: Red Granite Pictures, Sikelia Productions, Appian Way See, EMJAG Productions, TWOWS

Acteurs: , , , , , ,

9.0

8.5

9.0

8.8

8.8
8.8/10

19 total ratings

- Super regie
- DiCaprio vs. Hill chemie
- Leuk verhaal, verveelt niet
- Strakke humor

- 180 minuten film kan als een lange zit worden ervaren
- Soms zo over de top dat je het gewoon even niet meer gelooft

The Wolf of Wall Street is een verfilmd verhaal van een goed boek geschreven door Jordan Belfort. Als je The Wolf of Wall Street hebt gezien komt deze naam je bekend voor. Het is namelijk ook de naam van de hoofdpersonage, vertolkt door Leonardo DiCaprio. Wanneer DiCaprio in een film verschijnt, ga er dan maar [...]

9
Posted 02/02/2014 by

The Wolf of Wall Street is een verfilmd verhaal van een goed boek geschreven door Jordan Belfort. Als je The Wolf of Wall Street hebt gezien komt deze naam je bekend voor. Het is namelijk ook de naam van de hoofdpersonage, vertolkt door Leonardo DiCaprio.

Wanneer DiCaprio in een film verschijnt, ga er dan maar vanuit dat het een grootst opgezet Hollywoord project is. Er is geen film in de afgelopen decennia geweest waar DiCaprio in speelde en geen kaskraker werd. Komt dit door het acteertalent van Leo of weet zijn agent gewoon de beste rollen eruit te vissen? Ik denk een combinatie van beide. Ook in The Wolf of Wall Street stelt hij niet teleur.

The Wolf of Wall Street gaat over Jordan Belfort. Een ambitieuze jongeman die zich verdiept in het bestaan van een aandelenhandelaar (stockbroker). Nadat Belfort aan het werk gaat bij een bedrijf die zich hier mee bezig houdt weet hij naar een paar telefoontjes al dat dit zijn werk is. Mensen gebakken lucht verkopen in de vorm van aandelen is het mooiste wat er is en de kick is des te groter als zijn clienten hem vertrouwen met een grote zak geld. Iedereen wordt rijker, zolang iedereen maar Jordan Belfort is of in zijn direct omgeving verkeerd.

De tweede man van Belfort is Donnie Azoff, vertolkt door Jonah Hill, een geweldige acteerprestatie van een wederom forse Jonah Hill. In het kader van het ‘inleven in zijn rol’ is deze acteur weer kilo’s aangekomen en is na Christian Bale de ultieme Hollywoord-Jojo’er. Hij speelt bijzonder goed voor wat hij voor deze rol betaald krijgt. Hij kreeg slechts 60.000 dollar voor zijn rol in The Wolf of Wall Street. Puur omdat hij graag in een film van Martin Scorsese wilde spelen. In vergelijking, DiCaprio verdiende tien miljoen dollar.

De film duurt lang, 180 minuten, is dit te lang? Nee, de film is constant interessant en verveeld geen moment. De constant onmogelijke situaties waar Belfort en zijn partners-in-crime zich in manoeuvreren zijn bijzonder hachelijk en erg leuk om naar te kijken. Hoewel vrijwel alles wat Belfort doet illegaal is ontwikkel je toch een bepaald soort sympathie voor hem.

Je voelt tijdens het verloop van de film dat, net zoals in ‘Catch me if you can’ het een keer fout moet gaan, dit wordt slechts bevestigd door de interesse van de FBI in Belfort. Zonder het einde te verklappen kan ik vermelden dat het een verrassend einde is. Ga dus niet het levensverhaal van de echte Jordan Belfort van te voren doorlezen. De film is en blijft een opgeblazen Hollywood project maar dat is niet erg, je geniet ervan en het verhaal is ook zonder kennis van de aandelenhandel erg begrijpelijk en goed te volgen. Absoluut een aanrader voor fans van DiCaprio, Scorsese, Hill en mensen die van een goed verhaal met een aardige dosis humor houden.

Trailer The Wolf of Wall Street