Like Assassin`s Creed III

Assassin`s Creed III

Snel overzicht

Release date: 30 november 2012

Multi/Singleplayer: Beide aanwezig

Kopen?: Ben je een echte Assassin fan dan moet je hem gewoon spelen en dan uiteraard met alles erop en eraan. Besteed veel tijd aan je Homestead want dit loont echt! Heb je nog nooit een Assassin game gespeeld en ben je helemaal gek van de aankomende titel speel eerst III aangezien dit het begin is van de Kenway is.

Platform: , , ,

Ontwikkelstudio:

70%

Graphics
75%

Speelbaarheid
80%

Algemene indruk
80%

76%
76/100

2 total ratings

- Nieuwe personage(s)
- Nieuwe setting
- Vechtsysteem zit nog beter in elkaar dan ooit tevoren
- De 4 seizoenen in dit deel voelt verrassend goed aan

- De oude bekende bugs zitten er nog steeds in
- Het verhaal had echt beter gekund
- De grens tussen Assassin`s en Templars is vaag

Waar het op neerkomt bij deze game..

In 2007 maakte we voor het eerst kennis met een nieuwe franchise van Ubisoft namelijk Assassin`s Creed. De producer Jade Raymond sprak destijds heel ambitieus over deze nieuwe game. De game zou destijds alleen uitkomen op de PS3 maar later is er ook besloten om dit uit te geven op de Xbox 360 wat een slimme zet was van Ubisoft aangezien de Assassin`s Creed franchise op dit moment het parade paardje is van Ubisoft. Inmiddels zijn er al talloze Assassin`s Creed games uitgegeven en met Assassin`s Creed IV: Black Flag in het vizier die over enkele maanden uitkomt leek het mij eens goed om eens in te gaan om Assassin`s Creed III die door vele werd gehaat maar ook werd geliefd.

3
Posted 12/08/2013 by

Lees het hele artikel

Assassin’s Creed begint trouw met Desmond Miles. Hij stapt wederom in de Animus om zo de periode van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog  te her beleven. We beginnen met Haytham Kenway. Je loopt een mooi opera gebouw door, je leert weer klimmen, aangezien jou doelwit helemaal bovenin aan de rechterkant zit van het operagebouw. Terwijl jij rustig klimt en klautert kijkt iedereen rustig naar het schouwspel onder je. Vervolgens schakel je het doelwit uit en loop je rustig naar buiten. Na een zeer lange proloog begint het verhaal pas echt. Er zit nog een gigantische twist al in deze proloog wat je echt op het verkeerde been zal zetten.

Haytham wordt verliefd op Ziio en krijgen samen een kind genaamd Ratonhnhaké:ton. Maar ze zullen niet als een gelukkig gezinnetje opgroeien want Haytham is immers de vijand, hij hoort bij de kolonisten die alleen maar uit zijn op het stuk land waar de inboorlingen wonen en helemaal afgesloten leven van het drukke leven in de steden. Door omstandigheden van de kolonisten breekt er brand uit in het dorp, tijdens deze brand ga je als Ratonhnhaké:ton opzoek naar je moeder,als je haar vindt is het echter al te laat, het lukt je niet om haar te redden waardoor zijn moeder om komt. Ratonhnhaké:ton zint op wraak. Hij gaat naar het dorpshoofd, een oude vrouw die verteld; we kunnen niet weg hier want het land is speciaal en is betoverd op zijn manier (The Apple of Eden). Als Ratonhnhaké:ton wraak wilt zal hij opzoek moeten gaan wat ze bedoelde en wat deze Apple of Eden precies inhoudt.. In deze zoektocht maakt hij kennis met Achilles Davenport.

Vanaf dit punt krijgt het verhaal wat meer vorm en krijgen we te maken met het Assassin’s Creed verhaal. Omdat je wraak gaat nemen op de kolonisten en ook je vader kan je niet meer onder je geboorte naam verder vandaar dat Achilles je de naam Connor geeft. In de voorgaande Assassin’s Creed games zat er een diepere laag onder het verhaal van de personage(s). Maar in dit deel kiezen ze meer voor een Phocahontas verhaal gemixt met wat Assassin’s Creed elementen. In de voorgaande delen werd er goed onderscheid gemaakt tussen goed (Assassin`s) en het kwaad (Templars) maar in dit deel is deze lijn en grens zo dun en zo vaag dat je niet meer weet wat goed of kwaad is. De Assassin`s doen wat hun goed achten en de Templars doen dit ook zo op hun manier.

Om ons doel te bereiken zullen we de mannen moeten vinden die verantwoordelijk waren voor de brand wat resulteerde tot de dood van zijn moeder. We maken kennis met George Washington die midden in de oorlog zit en aan de goede kant staat om het zo maar te zeggen. Hij is de aangewezen persoon die jou alles kan vertellen en ook de daders kan aanwijzen. En dit gebeurt ook, echter wordt je meer als loopjongen gebruikt door Washington door hem te helpen met simpele dingen maar ook ervoor te zorgen dat je bepaalde kleine nederzettingen moet verdedigen waarbij je een aantal soldaten tot je beschikking krijgt. Ook loop je midden in wat grote veldslagen om zo een bepaald doelwit uit te schakelen. Het klinkt allemaal heel tof maar zo ervaarde ik het niet zo. Mijn ervaring was ik loop en ren en moord mijzelf door het verhaal heen zonder echt een onderdeel te zijn van het verhaal. Ik wandelde er een beetje tussendoor. En dit maakt Assassin`s Creed III een rare eend in de Assassin`s Creed franchise.

Het verhaal aan zich gaat op zijn eigen tempo door met een zeer lange proloog, waardoor we goed kennis maken met de nieuwe personages wat op zich erg goed en goed is uitgewerkt. Er gebeuren nog best interessante dingen, echter ook veel mindere. Veel dingen voelen snel afgewerkt alsof Ubisoft snel wilt afhandelen met het oude Assassin gevoel. Erg jammer maar dit maakt dit deel niet een slecht deel, natuurlijk verhaal technisch hebben ze veel steken laten vallen. Maar Ubisoft had aangegeven we slaan een wat andere richting in. We luisteren naar de community, en die wilde wat anders. Een andere setting, een ander verhaal, andere personages. Hadden ze het beter kunnen uitwerken? Dat zeker!

Het verhaal speelt zich af in een aantal prachtige steden namelijk: Boston en New York. De Homestead waar ook je geboortedorp is. Wat dan weer wordt gescheiden door een groot stuk bos (The Frontier). Er zit een seizoenen systeem in waardoor je de lente, zomer, herfst en winter meemaakt waardoor alles er telkens weer anders is en ook echt anders aanvoelt. En dan niet te vergeten het zee gedeelte. Je gaat namelijk veel op zee met een gigantisch schip wat je dan weer kan upgraden en zo vaar je van stad naar stad bijv. (helaas kan je niet vrij varen). Er zijn veel zijmissies van help een schip of vernietig een schip wat echt prachtig is uitgewerkt. Dit vormt ook de basis voor de nieuwe Assassin game namelijk Black Flag!

Assassin`s Creed voelt in vele opzichten aan als een reboot van de serie, het slaat werkelijk waar een compleet andere richting in. De Assassin`s zijn duidelijk meer naar de achtergrond gedrukt en de Templars krijgen meer de voorgrond, ze werkte in feite al langzaam naar het nieuwe deel namelijk Assassin`s Creed IV Black Flag, waarbij de slechte kant van de Assassin`s / Templars nog meer de nadruk krijgt en eigenlijk de grens helemaal niet meer zichtbaar is.

Er zit ook een multiplayer in, echter speel ik deze nooit (deze was al sinds Brotherhood aanwezig). Zelf ben ik van mening dat een game als deze geen multiplayer nodig heeft. Wat ik ervan heb gezien en gehoord is het niet veel bijzonders.