• Niet voor de nieuwe consoles?

Waar het op neerkomt bij deze game..

Een beetje masochistisch aangelegd en al helemaal klaar met het orginele Dark Souls? Goed nieuws, er staat een vervolg in de planning!

1
Posted 25/06/2013 by

Lees het hele artikel

In December van vorig jaar werd het vervolg aangekondigd van een van de meest geweldige game ervaringen van deze generatie.  Dark Souls. Deze game staat er om bekend ontzettend moeilijk te zijn, maar iedereen die er de tijd voor nam en niet opgaf, werd beloond met game vol geheimen, strakke combat en vernieuwende multiplayer.

Het duurde nog tot April voordat we de eerste gameplay beelden zagen in een 10 minuten durende video, en wat we zagen zag er veelbelovend uit. De angst dat de game makkelijker zou worden gemaakt om aan te spreken tot een groter publiek werd grotendeels weggenomen, het zag er nog steeds uit als Dark Souls.

Op de E3 vorige week was er dan eindelijk nieuw beeld, en konden mensen zelf een klein stukje spelen. Ik was enorm benieuwd naar de ervaringen van ervaren Dark Souls spelers,  en als ik hun mag geloven, is het absoluut niet makkelijker geworden, de combat zou wat zwaarder voelen, en je wordt sneller en harder gestraft als je een fout maakt. Een van de bosses die ze lieten zien was de Mirror Knight. Een soort van Iron Golem met een grote spiegel als schild.  Vanuit die spiegel kan de boss menselijke spelers oproepen die jou je leven extra zuur kunnen maken. Tot zover geen zorgen over de moeilijkheidsgraad.

Regenerating health, dus vloeken in de kerk voor de gemiddelde Dark Souls speler

Ook te zien waren nieuw soort healing items, die je leven over tijd langzaam bijvullen, regenerating health dus, vloeken in de kerk voor de gemiddelde Dark Souls speler. Ik hoop dat deze items zeldzaam zijn, of een soort van ander negatief bij effect hebben, het klinkt in ieder geval iets te handig. Ook werd bekend werd gemaakt dat we konden warpen van bonfire van bonfire vanaf het begin van de game. In het orgineel was dat pas beschikbaar op ruwweg de helft, en dwong je om zelf slimme routes te zoeken om van punt a naar punt b te komen. Wat dit nu tot gevolg heeft is moeilijk te zeggen, ik hoop dat ze er goed over na denken, want het vinden van short cuts was een van de meest leuke dingen in Dark Souls.

Qua verhaal valt er weing te melden. De ontwikkelaars willen er nog niks over kwijt, en de community speculeert er flink op los, maar heeft nog weinig kunnen vinden. Vanuit de eerste trailer viel op dat het Kasteel wel eens de Painted World kon zijn, en de bonfires wijzen er op dat het zich wel afspeelt in de tijd dat Gwyn de vlam gelinkt heeft. Wel heeft FROM belooft dat het verhaal op dezelfde manier zal worden verteld als in Dark Souls, door kleine aanwijzingen die je zelf aan elkaar zou moeten linken.

Momenteel staat de game gepland voor de Xbox 360, de Playstation 3 en de PC.  Nog niet voor de nieuwe consoles, ik zie het persoonlijk ook niet gebeuren omdat FROM een te kleine studio is om 5 verschillende versies te maken, maar je weet natuurlijk nooit. Ik kan niet wachten tot deze game uitkomt, helaas zullen we tot minstens Maart 2014 moeten wachten.

1 2