Like Legit

Legit

legit
legit
legit

Korte uitleg van het verhaal:: Jim Jefferies is een comedian die naam heeft gemaakt in Amerika, hij heeft een aantal shows gedaan waarin hij de meest hachelijke situaties beschrijft waar hij en zijn vrienden in terecht komen. Een van deze verhalen gaat over zijn goede vriend Billy en dat was de aanleiding voor Legit.

Maker: ,

Acteur: , , ,

87%

82%

85%

84%

85%
85/100

- Echt goede doordachte en soms platte komedie
- Jim Jefferies groeit in zijn rol door zichzelf te blijven
- Sterke cast

- FX Networks is er mee gestopt
- Volledig ondergewaardeerd door het US publiek

Billy heeft een spierziekte en het is onbekend hoe oud hij hiermee gaat worden. Aangezien Billy al geruime tijd in een rolstoel zit en vanaf zijn nek naar beneden nauwelijks gevoel in zijn lichaam heeft wil hij toch een keer van bil. Jim ken wel een plek waar ze Billy hiermee kunnen helpen. Jim overtuigd Billy zijn dorky oudere broer om hen hierbij te helpen.

Posted 19/10/2014 by

Jim Jefferies kende ik nog niet zolang. Ik heb een keer een tip gekregen van een vriend om deze comedian eens op youtube op te zoeken, ik vindt dat een stand-up comedian in de eerste 4 minuten moet kunnen overtuigen en dat deed Jim. Je ziet gelijk dat hij op zijn plek is, drinkt een biertje, praat over zijn lelijke vriendin en de hachelijk maar bizar grappige situaties waar hij in belandt. Jim komt oorspronkelijk uit Australie en woont en werkt nu in Amerika vanwege zijn vriendin. Hij maakte furore met zijn eerste shows die voornamelijk gaan over zijn perceptie van Amerika en haar bewoners. Touchy subject zou je denken, aangezien het gross van zijn publiek Amerikaans is. Dit feit maakt zijn grappen nog leuker en overal zit wel een bepaald edge aan. Jim is geen fan van religie en bullshit-rules die het dagelijks leven van mensen beïnvloedt.

Na zijn eerste shows te hebben gezien kwam ik op mijn vers aanschafte Netflix zijn laatste show tegen, Bare. Volledig in het verlengde van zijn vorige shows en met het Jim Jefferies sausje is ook deze show weer net zo scherp en vol met statements omlijst door de meeste hylarische anekdotes. Het fijn aan de performance van Jim is dat je weet wat er komen gaat, en je toch blijft kijken en luisteren en vooral lachen. Zijn grappen hebben een maatschappelijk lading maar kan soms ook met de meest platte humor je compleet verrassen. Ik zou maar wat graag naar een show van Jim Jefferies live gaan, maar helaas is Nederland niet vaak, eigenlijk nooit, op zijn tourlijst te vinden. Daarvoor zullen we toch echt naar London moeten.

Het is altijd maar even afwachten of zo’n comedian kan acteren maar na de Pilot aflevering was ik er al achter..ik ga deze week door al deze aflevering heen knallen.

In zijn laatste show ‘Bare’ verteld hij over zijn serie ‘Legit’. Deze serie, waar hij de hoofdrol in speelt, was mij niet bekend en is blijkbaar bij FX Networks in Amerika uitgezonden. Dat moeten we checken natuurlijk. Ik heb het eerste en tweede seizoen nu gezien. Wat een grappige serie. Het is altijd maar even afwachten of zo’n comedian kan acteren maar na de Pilot aflevering was ik er al achter..ik ga deze week door al deze aflevering heen knallen.

Legit is gebaseerd op een van de verhalen van de shows van Jim. Het gaat over zijn vriend Billy. Billy heeft een spierziekte en het is onbekend hoe oud hij hiermee gaat worden. Aangezien Billy al geruime tijd in een rolstoel zit en vanaf zijn nek naar beneden nauwelijks gevoel in zijn lichaam heeft wil hij toch een keer van bil. Jim ken wel een plek waar ze Billy hiermee kunnen helpen. Jim overtuigd Billy zijn dorky oudere broer om hen hierbij te helpen. Vanuit deze gebeurtenis blijven zich er belachelijk situaties voordoen waar je niets anders kan dan keihard om te lachen. Met een speciale noot naar de acteur die Billy vertolkt, DJ Qualls. Hij speelt zijn rol verbazend goed. Hij verkoopt zijn situatie zo goed dat je geen moment het idee krijgt dat hij tussen de scenes door gewoon uit die rolstoel stapt om koffie te halen. De cast in deze hele serie is klein, maar zeer goed samengesteld.

Na twee seizoenen zou ik graag een derde seizoen zien verschijnen, helaas hebben ze bij FX Networks zoals het nu lijkt, voorlopig de stekker uit de serie getrokken. Eeuwig zonde, absoluut een van de meest ondergewaardeerde comedy shows in de historie van Amerika.

Budg heeft 1 product voor je gevonden in haar shop betreft Jim Jefferies: I swear to God..